The Influence of motor skills on the successful correction of learning deficits
Urška Jaroš, JVIZ OŠ Destrnik-Trnovska vas
Povzetek
Na povezanost kognitivnega razvoja in gibalne aktivnosti so opozarjali že Pestalozzi, Montessori, Dewey in Piaget. Tudi danes številne raziskave potrjujejo, da gibanje pomembno pripomore k učni uspešnosti, da je gibalna učinkovitost povezana z učno uspešnostjo iz matematike in da sta pri informacijsko kompleksnih gibalnih nalogah potrebni intelektualna aktivnost ter logično mišljenje. Kadar gre za problemsko zahtevno gibalno aktivnost, pa so te povezave še posebej močne.
V izobraževalnem sistemu moramo velik pomen nameniti tudi predmetu šport. V času številnih karanten in motenega delovanja različnih športnih društev ter klubov, ugotavljamo, da so gibalne sposobnosti učencev in učenk močno padle. Po ugotovitvah Slofita (2021) se jih več kot četrtina ni vrnila v različne športne programe. Opažamo tudi upad motivacije za ukvarjanje z gibalno aktivnostjo.
Poudarek na gibalni aktivnosti je še posebej pomemben za učence, ki izkazujejo stalne ali občasne učne primanjkljaje. Prav v ta namen smo s pomočjo podatkov, ki smo jih pridobili s športno-vzgojnega kartona, analizirali gibalne sposobnosti in telesne značilnosti teh učencev in si skupaj z njimi zastavili tudi cilje s področja gibanja.
Ugotovili smo, da učenci, ki izkazujejo učne primanjkljaje, prav tako izkazujejo nižje gibalne sposobnosti. Številne raziskave potrjujejo, da s povečanjem gibalne aktivnosti in posledično dvigom učenčevih gibalnih sposobnosti pripomoremo tudi k boljši učni uspešnosti. Ugotavljamo tudi, da bi bilo temu potrebno posvetiti več pozornosti.
Ključne besede: gibalne sposobnosti, učna uspešnost, učenec, gibalna aktivnost.
Viri
- Hollar, D., Lombardo, M., Lopez-Mitnik, G., Hollar, T. L., Almon, M., Agatston, A. S. in Messiah, S. E. (2010). Effective multi-level, multi-sector, schoolbased obesity prevention programming improves weight, blood pressure, and academic performance, especially a monglow-income, minority children. Journal of Health Care for the Poor and Underserved, 21(2), 93–108. Pridobljeno 5. 4. 2019, https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20453379.
- Nemec, B. in Krajnc, M. (2013). Razvoj in učenje predšolskega otroka. Učbenik za modul Razvoj in učenje predšolskega otroka v programu Predšolska vzgoja. Ljubljana: Grafenauer založba.
- Rajović, R., Berić, D., Bratić, M., Živković, M. in Stojiljković, N. (2016). Effects of an “ntc” exercise program on the development of motor skills in preschool children. Koper: UP, Pedagoška fakulteta Koper. Pridobljeno 2. 5. 2019, s http://casopisi.junis.ni.ac.rs/index.php/FUPhysEdSport/article/view/2535/1520.
- SLOfit (2021). Več kot četrtina otrok se ni vrnila v športne klube. Pridobljeno 20. 12. 2021, https://www.slofit.org/aktualno/novice1/ID/257/Ve%C4%8D-kot-%C4%8Detrtina-otrok-se-ni-vrnila-v-%C5%A1portne-klube.