Cross-curricular outdoor learning
Barbara Ajdinović, Ana Šoba, OŠ Miklavž na Dravskem polju
Povzetek
V prispevku bo predstavljen pouk na prostem, ki nam kot stalna rutina omogoča veliko možnosti za doseganje ciljev učnih načrtov in medpredmetno povezovanje. V teoretičnem delu bo prikazan pozitiven vpliv naravnega okolja na celostni razvoj in učenje otroka. Ob pregledu mejnikov razvoja otroka bodo predstavljeni primeri iz prakse. V njih bo prikazano, kako pri učencih razvijati zmožnosti ter izkoristiti pozitiven vpliv narave. Na podlagi izvedenih primerov iz prakse bo prikazano, kako s pomočjo formativnega spremljanja vpeljati sodobne oblike in metode dela. Prav tako bodo prikazani primeri vsakodnevnih dejavnosti v prvem razredu, od načrtovanja do izvajanja dejavnosti na prostem, oblikovanje kriterijev uspešnosti, izvajanja same dejavnosti na prostem ter evalvacija.
Ključne besede: pouk na prostem, vpliv narave na otrokov razvoj, medpredmetno povezovanje, formativno spremljanje.
Viri
- Van Blerk, J. (2019). FEST Survey on Storytelling in Heritage Contexts. Federation of European Storytelling . Dostopno na: https://fest-network.eu/wp-content/uploads/2018/10/FEST-Heritage-Storytelling-Survey-2019_2.pdf Fest network. (pridobljeno dne 27. 4. 2021).
- Sodelov@lnica Razredni pouk o pouku na prostem. Dostopno na: https://skupnost.sio.si/mod/folder/view.php?id=330398.
- Šebjanič, E. (2018). Primeri dobre prakse pouka na prostem v slovenskih vzgojno-izobraževalnih ustanovah (Magistrsko delo). Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana.
- Novak, L., idr. (2018). Formativno spremljanje na razredni stopnji. Priročnik za učitelje. ZRSŠ.