Music for clear mind
dr. Inge Breznik, Zavod RS za šolstvo
Povzetek
Prispevek izpostavlja pozitiven vpliv glasbe na razvoj otroka. Njena estetska vrednost se vidi v vzgoji za lepoto, urejenost, skladnost, senzibilizacijo, empatijo, organiziranost, vztrajnost in disciplino. Njeno sociološko vrednost prepoznamo v moči povezovanja, združevanja, sodelovanja ljudi, v izgradnji samopodobe, samozavesti, motivaciji ter bogatenju posameznikovega preživljanja prostega časa. Njena terapevtsko vrednost se odraža v dobrem psihičnem in telesnem počutju, zmanjševanju govorno-jezikovnih motenj, krepitvi imunskega sistema, srčnega utripa in krvnega tlak, ter v občutku zadovoljstva in sreče. Njena kognitivno vrednost je vidna v večji pozornosti, koncentraciji, verbalnemu in slušnemu spominu, globljem dojemanju, učinkovitosti in ustvarjalnosti posameznika. Vsaka od omenjenih dodanih vrednosti je vidna v ciljih učnega načrta skozi proces izvajanja, poslušanja in ustvarjanja glasbe.
Ključne besede: osnovna šola, glasbena umetnost, vpliv glasbe.
Viri
- Dewhurst-Maddock, O. (1999): Zdravilna moč glasbe in zvoka. Ljubljana: Tangam.
- Holcar et al. 2011. Glasbena umetnost: Učni načrt. Ljubljana: MŠŠ, ZRSŠ. Dostopno na https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_glasbena_vzgoja.pdf
- Nam Yoon, J. (2000): Glasba v razredu: njen vpliv na razvoj otrokovih možganov, sposobnosti in spretnosti. California.
- MacDonald, R.A.R., Kreutz G., Mitchell L. (2012): Music, Health, and Wellbeing. New York: Oxford university Press.