The primary school library: Motivation for reading in the first years of schooling
Lučka Palir, OŠ Lesično
Povzetek
Prvi otrokov stik s knjigo se v večini primerov zgodi v družini. Starši se vedno bolj zavedajo pomena pismenosti in spodbujanja branja na različne načine že v otrokovem predšolskem obdobju. Kasneje otroku, ko postane učenec, veščine branja pomaga razvijati tudi šolska knjižnica.
Na razredni stopnji učenec prehaja skozi določene faze, v katerih so branje in (ob)bralne dejavnosti usmerjene v različne cilje. Kakovostna šolska knjižnica ponuja mnoge oblike, ki učencem približajo branje in poslušanje literature kot prijetno, poučno in zabavno doživetje. Knjižnica k branju in poslušanju motivira tudi druge udeležence vzgojno izobraževalnega procesa in spodbuja k medgeneracijskemu branju. Pri motivaciji je zgled odraslega bralca ključen.
Predstavljeni so primeri dejavnosti, ki so se izkazali kot dobra praksa, in v katere so na osnovni šoli vključeni učenci prvega in drugega vzgojno izobraževalnega obdobja: učna ura knjižnično informacijskih znanj v 1. in 4. razredu, pravljični krožek za 1. in 2. razred in šolski projekt Berimo skupaj za 4. in 5. razred.
Ključne besede: razvoj branja, spodbujanje branja, šolska knjižnica, motivacija, skupno branje.
Viri
- Jamnik, T., Perko, M. (2021). Otrok, branje, odrasli. Ljubljana: DBZS – ZPMS.
- Knaflič. L. et. al. (2009). Branje za znanje in branje za zabavo: priročnik za spodbujanje družinske pismenosti. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Kropp, P. (2000). Vzgajanje bralca: naj vaš otrok postane bralec za vse življenje. Tržič: Učila.
- Podgoršek. M. (2009). Motivacija in uporaba storitev šolske knjižnice. Ljubljana: Morfem.